Tips från coachen - Back to Basics

onsdag, 19 november 2008 10:10 by tomas

Det finns en mängd olika tips på hur du kan göra för att må bra. Vi snackar Feng Shui, örtte, akupunktur och annat mumbo jumbo. Det jag vill ta upp i detta inlägget tar dig tillbaka till grunderna. Jag kommer dela med mig av 6 vanliga tips som får dig att gå ner i vikt, sova bättre samt att bygga upp en förbättrad koncentration.

  • Promenera/Jogga/Powerwalka före frukost. Din fettbörbränning är som störst då. Detta kommer garanterat att göra dig piggare innan jobbet och öka din prestation på arbetet!
  • Ät Omega-3! Fisk innehåller detta ämne som ger en positiv effekt på blodkärl, hjärna och nervsystem. Gillar du inte fisk som finns kapslar att köpa. Bland annat här.
  • Inte viljan till att gå ut och gå? Köp ett husdjur! En hund tvingar dig till att gå upp och göra en tidig morgonrunda. Även små saker gör skillnad! Du har även fått dig en livskamrat!
  • Dra ner på allt onödigt socker. Det finns överallt. I kaffet, i bullarna på det dagliga fikat, eller i ketchupen.
  • Kan du inte träna på morgonen? Gör det på lunchen! Att förskjuta processen tills du kommer hem från jobbet löser det inte, eftersom du då praktiskt taget är helt slut och bara vill njuta av din lediga stund.
  • Tagga ner på de snabba kolhydraterna! Ta en fullkornssmörgås till mellanmål istället för en kanelbulle. De snabba kolhydraterna gör att ditt blodsocker skjuter i höjden, och koncentrationen tryter ju längre dagen lider. Med långsamma kolhydrater kommer däremot ditt blodsocker att ha en jämn nivå ända tills lunchen!
  • Unna dig något då och då! En onyttig hemmakväll är bra för din själ. Du kan inte leva i en perfekt vardag! Gör det dock inte till en vana, då kommer antagligen plånboken att banta ikapp dig!
Tomas

Currently rated 4.0 by 4 people

  • Currently 4/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5